Szukaj w serwisie

Kategorie:

Abc mieszkania | Wydarzenia | Ciekawe imprezy | Praktyczne porady | Nowo¶ci | Aran¿acje | ¦wiêta | Domy i mieszkania

Tutaj jeste¶: Aktualno¶ci / Praktyczne porady

Wybieramy idealny obraz do wnêtrza

kategoria: Praktyczne porady

Wybór i zakup obrazu do wnêtrza powinien byæ traktowany z wiêksz± powag± oraz staranno¶ci± ni¿ zakup mebla. Nie warto decydowaæ siê na najbardziej banalne i najtañsze rozwi±zania, czyli reprodukcje popularnych obrazów. Inwestycja we w³asny gust oraz dobr± aran¿acjê wnêtrza jest op³acalna. Obraz bêdzie cieszy³ oko przez lata, a nawet pokolenia, a wnêtrze nabierze wyj±tkowego charakteru.

Joanna Wichniewicz-Bozart jest do¶wiadczonym architektem wnêtrz a Pawe³ Kamiñski - w³a¶cicielem galerii internetowej malarstwa wspó³czesnego. Oboje na co dzieñ pracuj± z osobami, które szukaj± pomys³u na aran¿acjê wnêtrza z wykorzystaniem obrazu. W naszej rozmowie opowiadaj± o procesie doboru i zakupu obrazu do wnêtrza, jak i najwa¿niejszych zasadach zwi±zanych z aran¿acj± pomieszczeñ, z wykorzystaniem malarstwa wspó³czesnego.

Salon na parterze, prowadz±cy na taras, który pierwotnie by³ mini oran¿eri± – przetrzymywano tu ogrodowe ro¶liny w okresie zimowym. Prywatna czê¶æ domu, w której wypoczywaj± domownicy oraz ich przyjaciele. Maksymalna wygoda – kanapa, miêkki dywan oraz stó³ krzes³ami, po³±czona z praktyczn± terakot±. Gospodarzom brakowa³o jednak miejsca na element dekoracyjny, który ociepli wnêtrze. Pomieszczenie by³o i tak jasne, zatem zrezygnowano z jednego okna na rzecz obrazu, „Fragmenty X” Krzysztofa Musia³a. Obecnie salon wygl±da bardziej elegancko, ale zachowa³ swój prywatny charakter.

Salon na parterze, prowadz±cy na taras, który pierwotnie by³ mini oran¿eri± – przetrzymywano tu ogrodowe ro¶liny w okresie zimowym. Prywatna czê¶æ domu, w której wypoczywaj± domownicy oraz ich przyjaciele. Maksymalna wygoda – kanapa, miêkki dywan oraz stó³ krzes³ami, po³±czona z praktyczn± terakot±. Gospodarzom brakowa³o jednak miejsca na element dekoracyjny, który ociepli wnêtrze. Pomieszczenie by³o i tak jasne, zatem zrezygnowano z jednego okna na rzecz obrazu, „Fragmenty X” Krzysztofa Musia³a. Obecnie salon wygl±da bardziej elegancko, ale zachowa³ swój prywatny charakter.

Czy obraz mo¿e zaw³adn±æ wnêtrzem? Czy te¿ jest raczej uzupe³nieniem aran¿acji danego pomieszczenia?

Joanna Wichniewicz-Bozart, architekt wnêtrz: Oczywi¶cie, ¿e obraz mo¿e zaw³adn±æ wnêtrzem, ale unika³abym takich rozwi±zañ w standardowych wnêtrzach mieszkalnych. Wyj±tkiem s± sytuacje, gdy mamy do czynienia ze szczególnie cennym obrazem, a w³a¶ciciele s± z nim bardzo zwi±zani. Obcowanie z takim obrazem wywo³uje pozytywne emocje i nie powoduje po pewnym czasie zmêczenia. Zwykle jednak obrazy s± dope³nieniem wnêtrza i powinny z nim "rozmawiaæ". Obraz mo¿e i powinien nadaæ charakter wnêtrzu. Po to przecie¿ jest sztuka. Je¶li ju¿ kto¶ decyduje siê na zakup obrazów, to najczê¶ciej ma wewnêtrzn± potrzebê dodania nowej energii do swojej przestrzeni ¿yciowej - a w obrazie jest inna przestrzeñ i inne emocje.

Jestem zwolenniczk± takiego dobierania sztuki, ¿eby zmienia³a charakter wnêtrza. Sztuka jako uzupe³nienie jest odpowiednia w windzie, pokoju hotelowym czy bibliotece. S± to miejsca, w których sztuka s³u¿y mo¿liwo¶ci zatrzymania wzroku na jakim¶ obiekcie w chwilach oczekiwania. W takie miejsca trafiaj± ludzie o ró¿nych gustach i dla wszystkich obrazy powinny byæ przyjemne. We wnêtrzach w których ¿yjemy obraz powinien wywo³ywaæ emocje. I to emocje pozytywne. Sztuka powinna byæ dopasowana do temperamentu gospodarzy i ich gustu. Wa¿ne jest wiêc dobranie proporcji miêdzy sztuk± a pozosta³ym wyposa¿eniem pomieszczeñ, tak, ¿eby wytworzyæ rodzaj napiêcia - relacji miêdzy wnêtrzem, a obrazem i mieszkañcami.

Sypialnia rodziców. Pierwotnie nad ³ó¿kiem wisia³y ma³e reprodukcje, których celem by³o zachowanie podzia³u sypialni na dwie czê¶ci. Symetryczno¶æ aran¿acji oraz jednolita kolorystyka by³a jednak zbyt monotonna. Du¿y obraz olejny „Letnie przedpo³udnie” Renaty Brzozowskiej wprowadzi³ nieco dynamiki oraz zmys³owo¶ci, której wcze¶niej brakowa³o sypialni.

Sypialnia rodziców. Pierwotnie nad ³ó¿kiem wisia³y ma³e reprodukcje, których celem by³o zachowanie podzia³u sypialni na dwie czê¶ci. Symetryczno¶æ aran¿acji oraz jednolita kolorystyka by³a jednak zbyt monotonna. Du¿y obraz olejny „Letnie przedpo³udnie” Renaty Brzozowskiej wprowadzi³ nieco dynamiki oraz zmys³owo¶ci, której wcze¶niej brakowa³o sypialni.

W jaki sposób dobieraæ obrazy do wnêtrza? Czym powinni¶my siê kierowaæ, aby trafiæ z zakupem? Mod± na danego artystê?

- Moda na artystê jest oczywi¶cie dobr± wskazówk±, szczególnie we wnêtrzach designerskich. To wnêtrza, gdzie "zwyk³y" zjadacz chleba widzi tylko przedmioty, ale dla znawców i koneserów obecno¶æ przedmiotów sygnowanych przez znane nazwiska niesie dodatkow± warto¶æ. W takim towarzystwie eksponowanie "wschodz±cych gwiazd" jest dla ich dzie³ dobr± promocj±, a o w³a¶cicielu daje ¶wiadectwo osoby znaj±cej siê na rzeczy. To jednak trudna sztuka i zostawmy j± znawcom. Dla standardowych wnêtrz przyjê³abym inne kryteria. Najwa¿niejszy jest dreszcz emocji, który przysz³y w³a¶ciciel czuje na widok obrazu. Zaufajmy intuicji. Je¶li obraz nas "rusza", nawi±¿emy z nim relacjê. Potem nale¿y zweryfikowaæ kontekst. Czy kolorystyka pasuje do wnêtrza, czy go nie "zabija", lub czy siê nie "gryzie"? Czy wymiary s± proporcjonalne do miejsca, które przewidzieli¶my na obraz? Mówi±, ¿e dobra sztuka broni siê wszêdzie, ale trzeba jej trochê pomóc. Pamiêtajmy, ¿e obraz musi mieæ t³o, oddech, który pozwoli mu zaistnieæ. Nie mo¿e siê czê¶ciowo chowaæ za zas³onê. Nie mo¿e te¿ wisieæ za wysoko, albo wci¶niêty w k±t. Je¶li weryfikacja wypadnie niepomy¶lnie, trudno, rezygnujemy z zakupu i szukamy dalej. Albo szukamy innego miejsca na obraz, szczególnie je¶li zakochali¶my siê z nim bez pamiêci. Mo¿emy równie¿ zmieniæ wystrój wnêtrza. przynajmniej w s±siedztwie obrazu.

Przy wybieraniu obrazu wa¿ne s± emocje - czy chcemy dodaæ wnêtrzu energii, czy przeciwnie - stonowaæ, daæ oddech. W zale¿no¶ci od tego szukamy energetycznych kolorów i ekspresyjnych linii, lub stonowanej kolorystyki i linii spokojnych. A mo¿e chcemy nale¼æ dodatkow± przestrzeñ - wtedy szukamy w obrazie g³êbi. Je¶li lubimy, ¿eby sztuka "wychodzi³a" ze ¶cian - wtedy przeciwnie, g³êbia w obrazie jest niepo¿±dana.

Jadalnia. Sterylne wnêtrze, pozbawione elementów dekoracyjnych, którego w³a¶ciciele, nie maj±c pomys³u na jego najwa¿niejszy akcent, postanowili powiesiæ w nim du¿e lustro. Efekt jednak nie by³ zadowalaj±cy – pomieszczenie sta³o siê zbyt surowe. Du¿y obraz olejny „Zaæmienie” Krzysztofa Kiwerskiego, z intryguj±cym motywem ciem oraz przys³oniêtej sylwetki ludzkiej, odkry³ artystyczny gust domowników, przez co jadalnia zmieni³a siê w przyjazn±, centraln± strefê domu.

Jadalnia. Sterylne wnêtrze, pozbawione elementów dekoracyjnych, którego w³a¶ciciele, nie maj±c pomys³u na jego najwa¿niejszy akcent, postanowili powiesiæ w nim du¿e lustro. Efekt jednak nie by³ zadowalaj±cy – pomieszczenie sta³o siê zbyt surowe. Du¿y obraz olejny „Zaæmienie” Krzysztofa Kiwerskiego, z intryguj±cym motywem ciem oraz przys³oniêtej sylwetki ludzkiej, odkry³ artystyczny gust domowników, przez co jadalnia zmieni³a siê w przyjazn±, centraln± strefê domu.

Czy istniej± rekomendowane, sprawdzone motywy obrazów malarstwa wspó³czesnego, które bêd± pasowaæ do salonu, albo jako prezent?

- Na pewno dobrze siê sprawdz± wszelkie grafiki. Przez zmianê passe-partout ³atwo je dopasowaæ do wnêtrza. S±dzê, ¿e bez du¿ego ryzyka mo¿na sprezentowaæ akt kobiecy. Je¶li nie w salonie, sprawi na pewno przyjemno¶æ w sypialni. Wszelkie martwe natury na pewno znajd± swoje miejsce. Szuka³abym jednak dzie³ zdecydowanych, o mocnej kresce i wyra¼nych barwach. Dobre s± równie¿ kola¿e.
Odradza³abym natomiast subtelne akwarelki i obrazy typu impresjonistycznego. Jest du¿e ryzyko, ¿e zgin± w przysz³ym wnêtrzu. Nie namawiam te¿ na portrety - nie ka¿dy lubi jak kto¶ obcy patrzy na niego ze ¶ciany. Nie najlepszym pomys³em s± równie¿ landszafty. Je¶li nie wiemy co bêdzie za oknem, lepiej nie robiæ konkurencji widokom naturalnym.

Czy w ka¿dym wnêtrzu pasuje obraz? Co z ³azienk±, kuchni±, albo pokojem dzieciêcym?

- Je¶li tylko mamy wystarczaj±co du¿o przestrzeni, dekorujmy wszystkie mo¿liwe pomieszczenia. W ³azience sprawdzi siê fresk. Zak³adaj±c, ¿e jest dobra wentylacja, mo¿e byæ te¿ olej lub akryl. Byle nie wieszaæ nic na papierze - nie prze¿yje wilgoci.

W pokojach dziecinnych warte uwagi s± kolorowe grafiki lub kola¿e. Ale pamiêtajmy o ekspozycji - dzie³o musi mieæ t³o. Kolorow± grafikê zabije stos kolorowych zabawek, a mural czy fresk zginie w towarzystwie kolorowej glazury.

Jak zatem komponowaæ ze sob± obrazy z innymi elementami dekoracyjnymi?

- Zasada podstawowa - nie przedobrzyæ. Nie kupujmy obrazu tylko dlatego, ¿e wszyscy go maj±. Je¶li wnêtrze jest pe³ne gad¿etów, dekoracji i kolorów, dodatkowy bodziec nie jest potrzebny. Tu trzeba wykazaæ ostro¿no¶æ. Mo¿e siê okazaæ, ¿e wprowadzimy wra¿enie nat³oku, ba³aganu. Taka sytuacja najczê¶ciej jest w kuchni. Rozejrzyjmy siê wko³o - kolorowe ¶ciereczki, zas³onki w kratkê, karteczki na lodówce, kalendarz na ¶cianie, zegar, zdjêcia z wakacji i mnóstwo sprzêtów kuchennych. To nie jest towarzystwo dla obrazu. Je¶li mamy we krwi chowanie wszystkiego i kuchnia jest sterylna - jest miejsce dla sztuki. Je¶li nie - zrezygnujmy. Takim samym krytycznym okiem oceñmy inne pomieszczenia.

Zasada druga - relacje. Musimy zadaæ sobie pytanie czy lubimy kontrasty, czy przeciwnie - szukamy wyciszenia i ukojenia. To my jeste¶my w³a¶cicielami wnêtrza i relacje z nim s± podstaw± wszystkich wyborów. Pastelowe dzie³a i subtelne grafiki bêd± dobrze wygl±da³y w stonowanym, monochromatycznym wnêtrzu. Reszta wyposa¿enia nie bêdzie konkurowa³a ze sztuk±, a obrazy roztocz± swój dyskretny urok. Ta relacja bêdzie pe³na zadumy i nostalgii. Bêdzie te¿ pe³na przestrzeni i ¶wiat³a. Du¿e, mocne, lub kolorowe obrazy pasuj± do wnêtrz stonowanych - wtedy dadz± im nowy wyraz - stworz± kontrast i napiêcie - powstanie energia i ¶wiat³o. Równie dobrze bêd± siê czu³y we wnêtrzach kontrastowych. Trzeba wtedy zwróciæ uwagê na jako¶æ tych kontrastów. Obrazy powinny wpisaæ siê w to napiêcie. Kontrast mo¿emy zbudowaæ przez kolor lub jego nasycenie, ale te¿ przez mocne linie i zdecydowany sposób ekspresji. Mo¿na te¿ "podbiæ" kontrast opraw± obrazu, ale to ju¿ temat na inn± rozmowê.

Skoro ju¿ znamy podstawowe zasady kompozycji obrazu z wnêtrzem, a nasze oczekiwania s± sprecyzowane, czas kupiæ obraz - naj³atwiej i najszybciej przez Internet. Europejska Galeria Malarstwa TouchofArt prowadzona przez Paw³a Kamiñskiego to warte uwagi miejsce na zakup obrazu do domu, mieszkania lub jako prezent.

Sypialnia dorastaj±cej córki, licealistki. Choæ pomieszczenie jest nasycone kolorem, gospodarze postanowili wzbogaciæ go o emocjonalny akcent i powiesiæ nad ³ó¿kiem trzy obrazy, które opowiadaj± historiê mi³o¶ci w jej trzech ods³onach. Od lewej: „Zapomnienie”, „Serduszko”, „Wyznanie” autorstwa Grzegorza Ptaka.  Efekt – sypialna nabra³a prywatnego charakteru i jednocze¶nie zosta³a pozbawiona sztuczno¶ci.

Sypialnia dorastaj±cej córki, licealistki. Choæ pomieszczenie jest nasycone kolorem, gospodarze postanowili wzbogaciæ go o emocjonalny akcent i powiesiæ nad ³ó¿kiem trzy obrazy, które opowiadaj± historiê mi³o¶ci w jej trzech ods³onach. Od lewej: „Zapomnienie”, „Serduszko”, „Wyznanie” autorstwa Grzegorza Ptaka. Efekt – sypialna nabra³a prywatnego charakteru i jednocze¶nie zosta³a pozbawiona sztuczno¶ci.

Czy warto kierowaæ siê cen± obrazu, na zasadzie: im dro¿szy obraz, tym lepszy mam gust?

Pawe³ Kamiñski, TouchofArt: Odpowied¼ na to pytanie nie jest ³atwa. Choæ wydawaæ by siê mog³o, ¿e gust i cena nie maj± du¿o wspólnego i ¿e dobry obraz wcale nie musi byæ drogi, to w rzeczywisto¶ci s± pewne granice. Trudno kupiæ dobry obraz w formacie 60x80 cm i cenie 250 z³. Takich po prostu nie ma! W tej cenie mo¿na kupiæ ciekawy szkic, niewielk± akwarelkê, lub pastele. Jednak nie du¿y obraz olejny.

P³ac±c wiêcej, dostajemy obraz technicznie lepszy, pieczo³owiciej wykonany, malowany nieraz lepszymi farbami, którego autor posiada wiêksze do¶wiadczenie, pewniejsz± rêkê i warsztat malarski. Obraz, ogl±dany z bliska i daleka, robi du¿e wra¿enie, ka¿dy jego detal jest tam, gdzie byæ powinien. Takie obrazy bardziej siê podobaj±, co z kolei przek³ada siê na ich popyt i cenê. Odpowiadaj±c na zadane na wstêpie pytanie: opisujê obrazy, których warto¶æ nie przekracza 20-30 tysiêcy z³. Powy¿ej tej ceny dzia³aj± inne prawa fizyki.

To, co mogê doradziæ: kupujmy obrazy, które czujemy i pokochamy. W galerii staramy siê nie polecaæ obrazów tañszych, gdy klienta aktualnie nie staæ na ten, który go porwa³. To z³e doradztwo. Lepiej poczekaæ na przyp³yw gotówki, lub kupiæ w naszej galerii obraz na raty.

A je¶li obierzemy za klucz popularno¶æ danych artystów w galerii albo motyw obrazów, które najchêtniej s± wybierane przez klientów - co mo¿e pan poleciæ?

- Mamy w galerii kategoriê „Arty¶ci Rozchwytywani". Je¶li kto¶ poszukuje czego¶ trendy, obrazów i artystów uznanych przez rynek sztuki, wówczas mo¿e zdaæ siê na nasz wybór i poszukaæ obrazu po¶ród polecanych przez nas nazwisk.
Na li¶cie tej znajduje siê Renata Brzozowska, Jaros³aw Janikowski, Krzysztof Kiwerski, Henryk Radziszewski... by wymieniæ tylko kilku znakomitych artystów.

Gor±co polecam tak¿e prace artystów z W³och. S± w¶ród nich tak wybitne talenty jak choæby Aurelio Bruni, Bruno Laudato, czy Giancarlo Scarsi, znani i cenieni w Krainie S³oñca...

Z tematów malarskich ostatnio powodzeniem cieszy siê surrealizm, wysmakowane akty kobiece, pejza¿e dzikich kwitn±cych pe³nia lata ³±k, czy te¿ odwa¿ne popartowe kompozycje.

To teraz wiesza siê na ¶cianach.

Klatka schodowa. Przestrzeñ, pocz±tkowo pozbawiona elementów dekoracyjnych, zosta³a uzupe³niona surrealistycznym obrazem Jaros³awa Ja¶nikowskiego „Przeprawa przez Cie¶ninê Wiatrów”. Tradycyjne wnêtrze okaza³o siê idealnym miejscem dla z³o¿onego motywu przewodniego obrazu, a ca³a aran¿acja nabra³a delikatnych, wspó³czesnych rysów.

Klatka schodowa. Przestrzeñ, pocz±tkowo pozbawiona elementów dekoracyjnych, zosta³a uzupe³niona surrealistycznym obrazem Jaros³awa Ja¶nikowskiego „Przeprawa przez Cie¶ninê Wiatrów”. Tradycyjne wnêtrze okaza³o siê idealnym miejscem dla z³o¿onego motywu przewodniego obrazu, a ca³a aran¿acja nabra³a delikatnych, wspó³czesnych rysów.

Jak ogólnie ocenia pan gust osób kupuj±cych obraz? Czy wykazuj± siê samodzielno¶ci±, je¶li chodzi o zakup, czy te¿ kieruj± siê pana rekomendacjami?

- S± zdecydowanie samodzielni. Du¿o ³atwiej pomóc w doborze obrazu, gdy klient wie, czego poszukuje i ma sprecyzowan± wizjê tego, jaki obraz ma zawisn±æ w miejscu dla niego przygotowanym. Gdy to my próbujemy poleciæ klientowi co¶, co byæ mo¿e mu siê spodoba, czêsto po kilku miesi±cach poszukiwañ jeste¶my tylko o krok bli¿ej. £atwo siê nie poddajemy, jednak gdy klient nie ma swoich oczekiwañ, bardzo trudno siê je wspólnie precyzuje.
To sztuka, której dalej siê uczê. Do¶æ ³atwo sprzedaæ obraz tak, by klient by³ zadowolony przez tydzieñ lub miesi±c. Sprawiæ, by klient kupi³ obraz, który go dope³nia i którym bêdzie cieszy³ siê latami, to ogromna przyjemno¶æ dla marszanda i klienta, której to w swojej pracy chcê jak najczê¶ciej doznawaæ.

A je¶li wybrany obraz oka¿e jednak nietrafiony? Czy bêdzie go mo¿na wymieniæ?

- Oczywi¶cie, zdajê sobie sprawê, ¿e zakup przez Internet niesie z sob± ryzyko, ¿e klientowi ¼le uda siê oceniæ atrakcyjno¶æ dzie³a. W takich sytuacjach mo¿na zakupiony obraz oddaæ w ci±gu 3 dni od momentu jego otrzymania. Zwracamy ca³o¶æ kwoty lub staramy siê wybraæ nowy obraz. Takie sytuacje zdarzaj± siê rzadko i gdy nasi klienci nie s± pewni co do trafno¶ci zakupu, lojalnie uprzedzaj± nas o swoich rozterkach. Dodatkowym czynnikiem, który powoduje, ¿e obraz do nas nie wraca, jest fakt, ¿e obraz w oryginale robi zawsze du¿o wiêksze wra¿enie ni¿ ogl±dany na ekranie monitora. To, by odbiór obrazu ma ekranie i w rzeczywisto¶ci dostarcza³ podobnych emocji, to jedno z najwiêkszych wyzwañ jakie przed sob± stawiam. Czêsto rozmawiamy o tym co zrobiæ by zaprezentowaæ cyfrowo obraz w ca³ej jego okaza³o¶ci.

Byæ mo¿e zaczniemy filmowaæ co znakomitsze dzie³a, a mo¿e bêdziemy przedstawiaæ zdjêcia obrazów w piêknych wnêtrzach tak, by pokazaæ choæ odrobinê tej magii, któr± niesie z sob± fizyczny kontakt z dzie³em.

Pozostaje jednak pewien problem - liczba kilku tysiêcy obrazów w ofercie galerii pocz±tkowo mo¿e i cieszy, ale pó¼niej przyprawia o ból g³owy.

- Tak, rzeczywi¶cie, obrazów w TouchofArt mamy sporo. S± one jednak tematycznie uporz±dkowane, co u³atwia poszukiwanie. Je¶li przyk³adowo szukamy obrazu - pejza¿u miejskiego, mo¿emy zawêziæ poszukiwania do ujêcia wspó³czesnego lub dawnego. Innym pomys³em jest wpisanie w wewnêtrzn± wyszukiwarkê s³ów kluczowych. Ka¿demu z obrazów przypisali¶my piêæ s³ów kluczowych. S³owa s± wybierane przez administratorów z puli ponad 300 i rêcznie przyporz±dkowywane do obrazów, tak by mo¿liwie naj¶ci¶lej opisywa³y to, co na obrazie widaæ, lub nastrój, który obraz ze sob± niesie.

Je¶li to nie wystarczy, pozostaje wyszukiwarka zaawansowana. Dziêki niej mo¿na do¶æ szybko zdecydowaæ, ¿e chce ogl±daæ obrazy z przedzia³u wymiarów 40x60 - 60x80cm, ¿e maj± byæ nie dro¿sze ni¿ 2000-3000 z³ i ¿e dobrze, by kolorem w nich dominuj±cym by³ zielony. W ten sposób w odpowiedzi dostanie mocno spersonalizowane wyniki wyszukiwania i liczba obrazów z kilku tysiêcy zmniejszy siê do kilkunastu ¶wietnych prac.

Dobrym rozwi±zaniem jest równie¿ kontakt z jednym z naszych marszandów, którzy szybko s± w stanie przedstawiæ propozycje wartych uwagi prac.

Na koniec zapytam o pana salon: co w nim wisi na ¶cianie?

- Magiczne obrazy mojej ¿ony Ani, Emotional-Art mojej 2 letniej córeczki Basi, kilka obrazów naszej 94 letniej prababci i du¿o zapisanych z wypiekami na twarzy kartek opisuj±cych wizjê i przysz³e kierunki rozwoju TouchofArt. Ten ostatni element wystroju ci±gle siê zmienia, gdy¿ motyw przewodni kartek kiedy¶ i tak zamienia siê w konkretn± realizacjê w galerii.

W artykule zosta³y zaprezentowane zdjêcia wnêtrz z wykorzystaniem obrazów dostêpnych w internetowej Europejskiej Galerii Malarstwa TouchofArt (www.touchofart.eu).

 


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Tre¶æ komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptujê regulamin

Wasze komentarze:

autor: Kleoska
dn. 22.06.2011 godz. 14:47:21
¯eby kupowaæ zgodnie z mod± na danego malarza, trzeba siê znaæ na sztuce wspó³czesnej, a wiele osób kupuje jednak obrazy jako dodatki. Bo na przyk³ad tutaj: http://www.vide.pl/ jest taki wybór, ¿e a¿ siê prosi, ¿eby ca³e mieszkanie ozdobiæ obrazami. Ale mnie ciekawi kwestia wieszania obrazów w pokojach dzieci. Zwykle wiesza siê obrazki z bohaterami bajek, ale gdyby tak powiesiæ piêkny obraz, o lekkiej tematyce, czy to bêdzie mia³o jaki¶ wp³yw na kszta³towanie poczucia estetyki u dzieci? Czy dziecko, otoczone sztuk±, bêdzie siê lepiej rozwijaæ artystycznie? Temat do g³êbszych przemy¶leñ.
Szukaj:
 
 

Zobacz równie¿:
PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl  
GŁÓWNA / O NAS / REKLAMA / POLITYKA PRYWATNOŚCI / KONTAKT
Copyright © 2010 by www.panoramawnetrz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone