Kategorie:
Ogrzewanie | Okna | Pod³ogi | Drzwi | P³ytki ceramiczne | ¦ciany | O¶wietlenie | Wentylacja i klimatyzacja | SchodyPod³ogi drewniane - ¶wiatowe trendy
Pocz±tek roku to czas, kiedy odbywaj± siê najwiêksze bran¿owe imprezy targowe. W tym czasie co dwa lata odbywaj± siê targi Bau w Monachium oraz Domotex w Hanowerze. Na obu imprezach prezentowane s± trendy, które pó¼niej obowi±zuj± na rynku pod³óg. Jakie zatem style bêd± dominowa³y w najbli¿szym czasie?
Postarzana europejsko¶æ
Na skierowanych g³ównie do europejskich odbiorców targach Bau, mo¿na by³o zauwa¿yæ trend, który ju¿ wcze¶niej siê pojawia³, ale teraz mo¿na nazwaæ go dominuj±cym.
- Na targach w Monachium zdecydowanie przewa¿a³y pod³ogi stylizowane na starsze. Mo¿na powiedzieæ, ¿e jest to zdecydowanie europejski, kojarzony z tradycyjnymi rezydencjami styl. Takie rozwi±zania skierowane s± zarówno do osób wyposa¿aj±cych rustykalne rezydencje, jak i obiektów u¿yteczno¶ci publicznej, jak hotele czy restauracje – mówi Katarzyna Rumbold, Prezes Zarz±du Kopp – Pod³ogi Naturalnie
Deski postarzane wykañczane s± naturalnie, s± raczej woskowane i olejowanej ni¿ lakierowane, za¶ kolory s± nieintensywne.
- Dominuj± odcienie szaro¶ci, sp³owia³e kolory, be¿e, szare i nieintensywne br±zy. Deski s± d³ugie i szerokie, pojawi³y siê nawet propozycje uk³adania na przemian desek wê¿szych i szerszych. Krawêdzie niektórych desek s± celowo uszkadzane, tak aby po u³o¿eniu nie by³y idealnie dopasowane – opowiada Katarzyna Rumbold.
W Bau, najpopularniejsze by³y europejskie gatunki – dêby czy jesiony oraz orzech amerykañski. Natomiast na targach Domotex, gdzie obecni byli przedstawiciele firm nie tylko z Europy ale i z ca³ego ¶wiata, mo¿na by³o zauwa¿yæ mocn± pozycjê bambusa, który nie traci na popularno¶ci, wprost przeciwnie, nie jest ju¿ traktowany jako egzotyczna nowo¶æ, ale wytrzyma³y i bardzo dobry jako¶ciowo materia³. Co wiêcej wpisuje siê stylistycznie w trend postarzanych pod³óg wykonanych z europejskich gatunków.
Co siê sprawdzi w Polsce
W Polsce generalnie mo¿na zauwa¿yæ dwa kierunki odbiorców. Do mieszkañ Polacy kupuj± pod³ogi uniwersalne, na lata, raczej neutralne, które dobrze prezentuj± siê latami. Dlatego nie traci na popularno¶ci d±b, ale i bambus, który zdobywa coraz mocniejsz± pozycjê, zw³aszcza we wnêtrzach urz±dzonych w lekkim skandynawskim stylu. Druga grupa odbiorców, to obiekty u¿yteczno¶ci publicznej.
- W modnych restauracjach czy klubach wystrój zmienia siê co jaki¶ czas. Takie wnêtrza dostosowane s± do wymagañ mody i wprowadzaj± najnowsze trendy. Mo¿na powiedzieæ, ¿e w domach decyduj± przede wszystkim wzglêdy ekonomiczne, za¶ w obiektach u¿yteczno¶ci publicznej estetyka i wzglêdy praktyczne – mówi Katarzyna Rumbold.
Proces wprowadzania nowo¶ci na rynek Polski, w firmach stawiaj±cych na jako¶æ oferowanych przez siebie produktów, nie jest krótki.
autor: opracowanie: Redakcja, ¼ród³o: Pod³ogi Kopp
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy